Wiadomości MPK
Wpis nr 198 (188 z 191) ← Więcej wpisów | ← Ostatni | ← Następny | Poprzedni → | Pierwszy →
Sancity M09LE "Sancity 9LE" w MPK
04.12.2020, 17:45:29
Autobus pozwoli zapewnić stałą gotowość taborową podczas remontów oraz pozwoli na zwiększenie bezpieczeństwa przewozu pasażerów w okresie większego ruchu w weekendy przed świętami - autobus pali jedynie 3-4 litry na 100km więcej niż nasze małe "Solinki", lecz jego pojemność pasażerska jest o 35% większa. Dzięki tym właściwościom autobus zabierze więcej osób niż Autosan Solina City, a jednocześnie spali mniej paliwa niż nasze "duże" Many, co z kolei pozwoli uniknąć konieczności wysyłania tych pojazdów w weekendy.
Autobus o numerze #2445 w Kraśniku otrzyma numer #17. Pojazd posiada bardzo ciekawą historię - w 2012 roku został zakupiony przez ZKM Sandomierz, gdzie jeździł aż do czasu poważnego wypadku (2016), w którym został dość mocno zniszczony. Autobus zakupiło MPK w Lublinie. Lubelski przewoźnik odbudował pojazd, którego docelowym przeznaczeniem są przewozy szkolne (autobus nie jeździ liniowo). Przez okres około pół roku pojazd ten dzierżawiła firma BP Tour z Bełżyc, która wygrała przetarg na obsługę linii w trójmieście. Autobus kursował więc w sieci ZKM Gdynia. Po powrocie do Lublina autobus ponownie otrzymał lubelskie barwy oraz pasy bezpieczeństwa przy każdym fotelu (montaż pasów związany był z przeznaczeniem wozu pod przewozy szkolne). Od momentu zawieszenia zajęć szkolnych autobus stał nieużywany.
Dodatkową ciekawostką jest fakt, iż poniekąd w zastępstwie za ten autobus ZKM Sandomierz w 2019 odkupił od naszej firmy podobny pojazd - był to Autosan Sancity 9LE o numerze #112, który był "rodzynkiem" w naszym taborze, przez co sprawiał nam sporo kłopotów. Za sprzedanego #112 pozyskaliśmy Mercedesa Citaro K #122, który obecnie jest naszym flagowym pojazdem. Tak więc autobus z Kraśnika jest "zastępstwem" w Sandomierzu, zaś autobus z Sandomierza "przejechał" przez Lublin i Trójmiasto, by doraźnie pomagać w Kraśniku.
Autobus kursować będzie do końca miesiąca, kiedy to przewidujemy koniec remontu autobusu #105, który zyska wówczas żółto-czerwone barwy miejskie.
Autobus pojawiać się będzie na wszystkich naszych liniach, wyposażony jest w niską podłogę przy wejściach, klimatyzację, diodowe tablice informacji pasażerskiej ( w tym wewnętrzną), przyklęk oraz tzw. "ciepłe guziki". Autobus wyposażony jest w 180 konny silnik diesla firmy Cummins, który zblokowany jest manualną skrzynią biegów (swoją drogą pojazd ten wychodził jako automat, a przeróbki dokonano po wypadku).
Dziękujemy firmie MPK Lublin za udostępnienie pojazdu.